donderdag 5 juli 2018

Een nieuwe mengeling - Gele kiwi, mango en sinaassap met een beetje Rum

Het is altijd weer een uitdaging om iets nieuws te proberen, ditmaal zijn het gele kiwi's, mango en sinaasappelsap met een beetje Rum.

Afbeeldingsresultaat voor gele kiwi's
Afbeeldingsresultaat voor mango
Afbeeldingsresultaat voor sinaasappel

Dit is dan het resultaat van deze uitdaging, en ik kan U vertellen, deze mengeling zal zeker nog gemaakt worden want het is overheerlijk!


Zeg zelf zien ze er niet goed uit?
En nu maar aan de slag.

3 opmerkingen:

  1. Als "CONFITUURPAUS" van Wevelgem kan ik je wel de goeie raad geven : gebruik glazen potjes met deksels die je kan vervangen. Glas kan je steriliseren maar de deksels zijn nooit meer reukvrij na gebruik. Dus om schimmelvorming en/of geur overdracht tegen te gaan vervang ik telkens de deksel als nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tweede tip : potjes tot bovenaan vullen, deksel er op schroeven en omdraaien om af te koelen. Ik zie potjes die niet vol zijn en dus zit er lucht in. VERMIJDEN !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry hoor, ik maak al 45 jaar confituur op deze manier en heb nog nooit een open potje of schimmel erin gehad. Ik zet ze ook niet onderste boven, ik doe wel de confituur bloedheet in de potjes en dadelijk de deksel erop en dan hoor je dat ze zich toezuigen.
      Ik maak elk seizoen zo'n 150 potjes en nog nooit problemen gehad. Maar toch bedankt voor de tips. Groetjes

      Verwijderen